Bestuursverkiezingen N-VA Edegem

Op 16 maart 2022

Bestuursverkiezingen N-VA Edegem

continuïteit én verjonging!

Tijdens onze ledenvergadering op maandag 14 maart 2022 werd het nieuw bestuur van N-VA-Edegem verkozen.

De resultaten staan in het teken van continuïteit en verjonging.

Voorzitter Hugo Van Bueren opnieuw verkozen

Hugo Van Bueren werd met een grote meerderheid opnieuw verkozen als voorzitter voor een nieuw mandaat.

Jonge ondervoorzitter Jimi Claeys

Jimi Claeys, voorzitter van Jong N-VA in Edegem werd met ruime meerderheid verkozen als ondervoorzitter. Als overtuigde N-VA-er werkt hij als persoonlijk medewerker van federaal parlementslid en schepen in de stad Sint-Niklaas, Peter Buysrogge. Hij heeft Jong N-VA een echte boost gegeven in Edegem en wil graag de noden en ideeën van de nieuwe generaties aan bod brengen in de N-VA en in de gemeente.

Vrijwilligers in bestuur

In een derde stemronde werden 18 bestuursleden verkozen.

De uittredende bestuursleden Polet Bauwens, Christine Beeckman, Chris Cailloux, Marc De Reu, Jef Eggermont, François Huysegems, Erik Schiltz, Marlies Troch, Max Van Hassel, Anita Viaene en Guido Wallebroek werden opnieuw verkozen in het bestuur.

We verwelkomen Maarten Bovée, Miel Claessens, Luc Cuvelie als nieuwe bestuursleden.

De jeugd is de toekomst

Er komen ook vier kandidaten uit Jong N-VA in het bestuur: uittredend bestuurslid Julien De Wit en Oscar De Clercq, Celine Ramaekers en Jules Weyts als nieuwe bestuursleden.

Zij zullen samen met Jimi Claeys, jonge gemeenteraadsleden Cedric Guisson en Axel Guldentops, en schepen van jeugd, Lawrence Vancraeyenest, de noodzakelijke verjonging van N-VA-Edegem mee vorm geven.

Opdracht nieuwe bestuur

Het nieuwe afdelingsbestuur zal de verkiezingen in 2024 voorbereiden. De lokale verkiezingen zullen voor de eerste maal verlopen zonder stemplicht. Het zal dus een dubbele uitdaging worden in 2024. Het zal erop aankomen om de kiezers te overtuigen opnieuw voor N-VA-ideeën en kandidaten te kiezen. Eerst en vooral zullen we de kiezers moeten overtuigen om te komen stemmen.

Samen met burgemeester Koen Metsu, het schepencollege en onze fracties in de gemeenteraad en het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst gaat onze enthousiaste en verjongde ploeg aan de slag!