Nieuwjaarsreceptie op zaterdag 21 januari 2023

Op 13 december 2022

Welkom op onze Nieuwjaarsreceptie op zaterdag 21 januari 2023!

N-VA Edegem wenst u en allen die u dierbaar zijn, fijne, deugddoende feestdagen en een voorspoedig en gezond 2023!

We hopen dat 2023 het jaar van de kentering wordt, er een einde komt aan de vreselijke oorlog in Oekraïne, de energiecrisis en de inflatie om te kunnen werken aan de toekomst!

In onze eigen gemeente Edegem werken we verder aan een gezond financieel beleid, de basis voor een goed bestuur. Dankzij dit beleid beschikken we over een buffer voor de niet voorziene crisissen. We betalen jaar na de jaar de torenhoge schulden uit het verleden af zonder nieuwe leningen. We konden zelfs de personenbelasting verminderen en kunnen toch blijven investeren. Zo sparen we ook voor het belangrijk project voor onze oudere Edegemse inwoners: de noodzakelijke vernieuwing van de oude vleugel van ons Woonzorgcentrum Immaculata!

En leuk nieuws! In 2023 vieren we feest in Edegem! Onze gemeente bestaat 850 jaar!

Onze burgemeester Koen Metsu geeft het startschot voor het feestjaar tijdens de Nieuwjaarsdrink van de gemeente op zondag 29 januari!

Van Edegem naar Europa!

We hopen dat Europa zal bijdragen tot oplossingen voor de energiecrisis en de inflatie!

Maar beantwoordt het Europees beleid aan onze verwachtingen? Wat zijn de gevolgen voor onze Vlaamse bedrijven? Wat kan N-VA betekenen op het Europese niveau?

Gastspreker op onze Nieuwjaarsreceptie, Europarlementslid Johan Van Overtveldt antwoordt op deze vragen.

Onze gewezen federale minister van Financiën zetelt sinds 2019 in het Europees parlement. Hij zit er de belangrijke commissie voor het budget voor.

Recent werd Johan Van Overtveldt uitgeroepen tot 5de meest invloedrijk lid van het Europees parlement. Nog nooit scoorde een Belgisch parlementslid zo hoog!

Johan Van Overtveldt gaf dit jaar een nieuw boek uit: “The Mystic Hand. How Central Banks Shaped the 21st Century Global Economy - Agate Publishing.  Het thema van de inflatie en de rol van de centrale banken maakt dit boek erg actueel. Meer info kan je vinden op: https://themystichand.com/

Graag nodigen wij u, onze leden, sympathisanten en belangstellenden uit om samen te klinken op het nieuwe jaar!

Je kan inschrijven met vermelding van het aantal personen tot 15 januari 2023.

Inschrijven doe je door HIER TE KLIKKEN.  Ook niet N-VA leden zijn welkom!

Hugo Van Bueren

minister-johanvanovertveldt