BREAKING NEWS: onze nieuwe ploeg voor de volgende 6 jaar.

Op 7 november 2018, over deze onderwerpen: In de pers, Verkiezingen 2018

Het afdelingsbestuur van N-VA dankt de 7728 Edegemse kiezers voor het vertrouwen.

Met 51,4 % van de stemmen en 18 zetels op 27 behaalde de N-VA lijst een absolute meerderheid zowel in zetels als in stemmen!

Het schitterend resultaat van lijsttrekker Koen Metsu met 5 361 stemmen en van alle 26 andere kandidaten die een zeer hoge score behaalden is het gevolg van 6 jaar onverdroten werken van onze burgemeester, onze mandatarissen en onze N-VA-vrijwilligers.

Het resultaat legt ook een bijzonder grote verantwoordelijkheid  op de schouders van onze verkozenen en van onze partij, waar wij ons allen terdege van bewust zijn.

Op de verkiezingsavond gaf Groen al aan voor de oppositie te kiezen.

We hebben onze tijd genomen om grondig na te denken over het resultaat.

N-VA Edegem is er van overtuigd dat wij naar onze kiezers en militanten toe de plicht hebben de sterkte van het resultaat en van ons programma ten volle te laten spelen.

Het afdelingsbestuur heeft vanavond beslist de verantwoordelijkhied op te nemen om de gemeente Edegem te besturen. We zullen wel in een constructieve dialoog met de oppositie in de gemeenteraad treden en natuurlijk met de burgers van Edegem.

We hebben het geluk dat een sterke fractie werd verkozen en weten dat we over enorm bekwame kandidaten beschikken om de gemeente goed te besturen en over een sterk afdelingsbestuur om de werking te ondersteunen.

Onze succesvolle lijsttrekker, burgemeester Koen Metsu zal uiteraard worden voorgedragen als kandidaat-burgemeester voor de volgende legislatuur. Als burgemeester zal hij verantwoordelijk zijn voor de veiigheid, politie en brandweer, de publieke dienstverlening en burgerlijke stand, communicatie en lokale economie. Hij zal tevens het Vast Bureau van het OCMW voorzitten.

Lijstduwer Philippe Muyters wordt opnieuw voorgedragen als kandidaat voorzitter van de gemeenteraad en nu ook van de OCMW-raad.

Voor het schepencollege worden volgende kandidaat-schepenen voorgesteld.

Als eerste schepen, uittredend schepen Koen Michiels. Hij blijft bevoegd voor onderwijs, sport, cultuur en markten en foren.

Als tweede schepen wordt uittredend schepen Birre Timmermans voorgesteld met de bevoegdheden mobiliteit, openbare werken en openbaar groenbeleid, intercommunales en intergemeentelijke samenwerking en toerisme.

De derde kandidiaat schepen is  uittredend schepen Ine Bosschaerts. Zij zal bevoegd zijn voor jeugd, gezin en kinderopvang, wijkwerking, vrijwilligers, afvalbeleid, natuur en dierenwelzijn.

Vervolgens worden twee nieuwe kandidaat-schepenen voorgesteld

Sofie De Leeuw, raadgever onroerend erfgoed bij het kabinet van minister-president Geert Bourgeois, wordt vierde schepen bevoegd voor  omgeving (ruimtelijke ordening en milieu)  patrimonium, erfgoed,  duurzame ontwikkeling, Hof ter Linden en Fort 5.

Als vijfde schepen wordt Lawrence Vancraeyenest voorgesteld, nationaal coördinator bij de N-VA voor het gemeentelijk beleid, met de bevoegdheden financiën, rechtszaken, ICT, smart city en internationale solidariteit.

Als kandidaat-voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst zal oud-voorzitter Brigitte Vermeulen-Goris worden voorgesteld en zij zal in die hoedanigheid in het schepencollege zetelen met de bevoegdheden: sociale zaken, gelijke kansenbeleid, ouderenbeleid, wonen en personeelsbeleid.

Zij zal tevens de algemene vergadering en raad van beheer van het Woonzorgnetwerk voorzitten.

N-VA Edegem feliciteert de nieuwe ploeg.

We zetten er samen met onze verkozenen, leden en militanten de schouders onder om onze gemeente goed te besturen onder het motto: veilig thuis in een welvarend Edegem.

Burgemeester Metsu geeft aan dat zijn ploeg er zal zijn voor àlle Edegemnaren, ook voor zij die niet voor N-VA hebben gestemd.

Hugo Van Bueren

Voorzitter N-VA Edegem