Duo-Aperitiefgesprek over asiel en migratie!

Op 23 april 2023

Duo-Aperitiefgesprek over asiel en migratie!

Gastspreker prof. em. Marc Bossuyt in gesprek met Kristof Bossuyt, districtsburgemeester Wilrijk.

Het asiel- en migratiebeleid blijft helaas brandend actueel!

Een falend Europees beleid en het feitelijk open-grenzen beleid veroorzaken een ongeziene, tevens structurele, stroom vluchtelingen in ons land. Deze asielcrisis is vergelijkbaar met deze in 2015, die destijds door Theo Francken nochtans wèl krachtdadig werd aangepakt.

Kinderen die op straat slapen, onmenselijke toestanden in kraakpanden, torenhoge dwangsommen voor Fedasil zijn dagelijks nieuws.

Prof. em. Marc Bossuyt, gewezen voorzitter van het Grondwettelijk hof, was de eerste Commissaris-generaal voor de vluchtelingen en de staatlozen van België van 1987 tot 1997.

Wij zijn bijzonder verheugd deze Edegemnaar als gastspreker te mogen verwelkomen over zijn memoires “Tussen demagogie en hypocrisie” in een Duo-aperitiefgesprek met zijn zoon Kristof Bossuyt.  Kamerlid Koen Metsu leidt de sprekers in.

De N-VA Afdelingen van Aartselaar, Boechout, Edegem, Hemiksem, Hove, Kontich, Lint, Mortsel, Rumst en Schelle nodigen leden, sympathisanten en geïnteresseerden uit voor het Aperitiefgesprek tussen gastspreker prof. em. Marc Bossuyt in gesprek over zijn memoires “Tussen demagogie en hypocrisie” met Kristof Bossuyt, districtsburgemeester Wilrijk.

Inleiding: burgemeester en federaal kamerlid Koen Metsu

Zondag 23 april 2023 om 10u30

Hotel De Basiliek, Trooststraat 22, 2650 Edegem

Gelegenheid tot napraten. De auteur signeert na afloop zijn boek.

Toegang gratis, ook voor niet leden mits inschrijving uiterlijk zaterdag 17 april 2023.

Inschrijven door hier te klikken.

Info: 0478 407 608