Herfstbarbecue Jong N -VA met Matthias Diependaele

Op 30 september 2022
bbq

Op zaterdag 15 oktober presenteert Jong N-VA Edegem een gespreksavond met Vlaams minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed Matthias Diependaele (N-VA). Onze jongerenafdeling nodigt de minister uit voor een gespreksavond gevolgd door een heerlijke herfstbarbecue.

De minister lanceerde begin september het subsidieregister ter transparantie van alle Vlaamse toelages en zat afgelopen weken mee aan tafel tijdens de moeizame begrotingsgesprekken. Met de restauratie van Kasteel Hof ter Linden in het vooruitzicht valt er over zijn bevoegdheid Erfgoed ook iets te vertellen. Maar we zullen het voornamelijk hebben over wonen en de huidige uitdagingen op de woningmarkt.

Naast de algemene stijging van de vastgoedprijzen zorgen de rentestijging en de hoge energieprijzen voor enige ongerustheid. Bij studenten is er steeds meer vraag naar een betaalbaar kot. Allerlei zaken die we in onze mooie gemeente opmerken. De minister geeft naast een toelichting over het energiesteunpakket voor de woningmarkt van de Vlaamse Regering, een antwoord op al uw vragen.

De deuren van De Schrans, Molenveldlaan 4, openen om 17 uur. Het gesprek start om 17.30 uur. Vanaf 19 uur kunnen jullie genieten van een overheerlijke herfstbarbecue à la Pedro met kip, merguez, buikspek of vispapillot, groenten, pasta en brood.

De gespreksavond met barbecue kost €20 voor jongeren (<26) en €25 voor de iets minder jonge generaties. Betalingen graag op BE64734053102152 t.a.v. Jong N-VA Edegem.

Schrijf jullie snel in met vermelding van naam, gsm-nummer en het aantal personen op edegem [at] jongnva.be.

Kom langs voor een interessante avond politieke vorming met achteraf een gezellige barbecue en steun hiermee onze jongeren!