N-VA Edegem presenteert lijsttrekker en -duwer op zonnige familiedag

Op 6 juni 2023

N-VA Edegem presenteert lijsttrekker en -duwer op zonnige familiedag

Tijdens een zonovergoten familiedag in Hangar27 stelde de Edegemse N-VA-afdeling voor ruim 200 sympathisanten de twee belangrijke ankers voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 voor. Kamerlid en burgemeester Koen Metsu, die vorige gemeenteraadsverkiezingen nog meer dan 5.300 voorkeurstemmen haalde, zal opnieuw de kar trekken. Vlaams Parlementslid en huidig schepen van Mobiliteit, Openbaar Domein en Natuur Philippe Muyters moet de N-VA-lijst naar een nieuw overweldigend resultaat duwen. Voorzitter Hugo Van Bueren: “Beiden besturen al tien jaar mee de gemeente. De ervaring van Philippe Muyters op diverse niveaus is voor N-VA in Edegem een ongelooflijke meerwaarde. Koen Metsu zette zich samen met zijn ploeg volop in om van Edegem een warme en veilige, aangename en bruisende gemeente te maken. Rond deze twee pilaren bouwen we verder aan onze ploeg voor 2024.”

De familiedag was een aangename namiddag met voor elk wat wils. Kunstenares en bestuurslid Polet Bauwens bracht een poëtisch intermezzo met gedichten van Paul van Ostaijen. Ze kreeg hiervoor complimenten van Vlaams minister van Cultuur Jan Jambon. Er waren liveoptredens door de Dixie-Streetband The North Side Boys. N-VA gedeputeerde van de Provincie Antwerpen Mireille Colson zorgde sfeer met haar gelegenheidsband.
Samen brachten zij een uitgelezen selectie van Nederlandstalige en internationale topnummers.
De kinderen leefden zich uit met allerlei spellen en animatie zoals een springkasteel, grime en volksspelen. Terwijl de ouders genoten van lekkere drankjes. Traiteur Guido Nuyts verzorgde een heerlijk barbecuebuffet met saladbar en huisgemaakte dessertjes.

Hugo Van Bueren: “Mede dankzij de honderden leden konden we onze belofte van een uiterst gezellige familiedag inlossen. Dit onder het toeziend oog van een stralende zon waarvan we konden genieten in de tuin van Hangar27. Het was een meer dan geslaagde dag, waarbij de sfeer zeer goed zat. Het doet me als voorzitter veel plezier om zo veel Edegemnaren bij elkaar te brengen en hen te ontmoeten. We werken elke dag verder aan het uittekenen van de politieke lijnen in onze gemeente, maar vandaag is het vizier naar 2024 weer wat scherper gezet.”

Edegem 850

De familiedag stond in het teken van Edegem850. Vlaams minister-president en minister van Cultuur Jan Jambon bracht in zijn boodschap een bloemlezing aan de 850ste verjaardag van de parel van de Zuidrand. Daarnaast was er aandacht voor de vele verwezenlijkingen van het huidig gemeentebestuur onder leiding van de N-VA. De investeringsgolf werd mede mogelijk gemaakt door forse budgetten vanuit de Vlaamse regering, alweer onder leiding van de N-VA. Zo was er het noodfonds van een kwart miljoen euro om het verenigingsleven door de coronatijd te helpen, maar ook ruim twee miljoen euro voor de restauratie van Hof ter Linden. Jambon gaf een pluim aan het gemeentebestuur voor de investeringen in de verbetering van voetpaden, straten en fietspaden net als in een duurzaam mobiliteitsbeleid. In Edegem houdt men steeds het oog op de toekomst. Zo wordt de vernieuwing van het Woonzorgcentrum Immaculata grondig voorbereid.

Jongeren

Burgemeester Koen Metsu gaat verder: “We vertrekken vanuit de bouwstenen uit het verleden en zetten met ons huidig financieel gezond beleid alles op orde om de toekomst van de Edegemnaar veilig te stellen. En er zal in 2024 ruimte zijn voor jong en fris bloed in 2024. Onze wervende jongerenafdeling met capabele en enthousiaste werkers staat klaar om binnenkort een belangrijke rol te spelen tijdens de verkiezingen. Het huidig N-VA-bestuur is een voorbeeldafdeling in Vlaanderen zei onze minister-president. Jong N-VA Edegem is dat net als haar moederafdeling ook. Samen met onze voorzitter werken we aan een ontzettend sterke lijst.”

Dubbele uitdaging in 2024

Hugo Van Bueren: “De consistentie van onze sterke mandatarissen met hun ervaring en standvastigheid zullen samen met de nodige verjonging een succesverhaal schrijven. We maken de Edegemnaar tijdig warm om te stemmen voor de lokale verkiezingen van 2024. We moeten op hetzelfde elan door. Het is nu aan ons om de kiezers te overtuigen opnieuw voor N-VA-ideeën en kandidaten te kiezen. Maar dit keer moeten we hen eerst overtuigen om effectief naar de stembus te trekken. Het zal dus een dubbele uitdaging worden die we graag aangaan. Sta me toe om alle vrijwilligers en leden nog te bedanken die de organisatie van deze familiedag mee hebben mogelijk gemaakt. We werken verder, voor en achter de schermen!”

Voor de foto's klik je hier.