Nieuwe CBS en bevoegdheden.

Op 5 februari 2020

Update CBS N-VA Edegem.

Het afdelingsbestuur van N-VA Edegem heeft op dinsdag 4 februari het voorstel van het College van Burgemeester en Schepenen goedgekeurd om schepen Sofie De Leeuw na haar ontslag niet te vervangen. Dit betekent dat, mits goedkeuring door de gemeenteraad, het college onze gemeente verder zal besturen met twee schepenen minder ten opzichte van de vorige legislatuur.

Hiermee wil N-VA een signaal geven dat ook in het schepencollege functies niet automatisch vervangen worden en het college op die manier gedurende de ganse bestuursperiode zal bijdragen aan de besparingsmaatregelen. Deze zijn nodig zijn om de financiële toestand van Edegem terug op de sporen te krijgen om verder te kunnen investeren.

Op de bestuursvergadering gisterenavond werd het voorstel van onze collegeleden over de verdeling van de bevoegdheden voorgelegd en goedgekeurd.

De nieuwe verdeling houdt in dat:

Burgemeester Koen Metsu bevoegd wordt voor Duurzame ontwikkeling en Energie & klimaat.
Eerste schepen Koen Michiels de bevoegdheid Erfgoed opneemt.
Tweede Schepen Birre Timmermans er de bevoegdheid Natuur bijneemt.
Derde schepen Lawrence Vancraeyenest verantwoordelijk wordt voor Patrimonium en Facilitair beheer.
Vierde schepen Albert Follens schepen wordt voor Omgeving (ruimtelijke beleid, milieu en vergunningen) en Afvalbeleid.
Vijfde schepen Brigitte Goris, voorzitter van het Bijzonder Comité voor de sociale dienst, Vrijwilligersbeleid voor haar rekening neemt.

In bijlage vindt u het volledig overzicht van de voorgestelde nieuwe verdeling van de bevoegdheden.

Het N-VA-bestuur van Edegem dankt Sofie De Leeuw voor haar gewaardeerde bijdrage die ze reeds tijdens het eerste jaar van deze legislatuur heeft geleverd en is zeer verheugd dat zij haar expertise ook als gemeenteraadslid zal blijven ter beschikking stellen van onze gemeente.

N-VA Edegem wenst onze ploeg alle succes!

Hugo Van Bueren

Voorzitter N-VA Edegem