Jef Eggermont

Secretaris.

Jef Eggermont, geboren in 1950 in hartje Antwerpen, werkte tot 2008 bij Agfa in Mortsel.  Al van in de studentenjaren kreeg hij zijn Vlaamsgezindheid bij heel wat acties ingelepeld (mei ’68) en besefte hij al vrij vlug het belang van het Vlaams-nationalisme. Hij werd actief in diverse Vlaamse strijdverenigingen en stond mee op de barricaden o.a. in Schaarbeek, Voeren, de Vlaamse Rand.

De Volksunie in het Antwerpse en later de afdeling Wilrijk kon steeds rekenen op de inzet van Jef. Hij was er ook bij toen op 13 oktober 2001 de naam “Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA)” werd gekozen en Geert Bourgeois de touwtjes in handen nam.

Sedertdien maakte hij het wel en wee mee van een partij die steeds opnieuw beroep kon en kan doen op een grote groep vrijwilligers, propagandisten en helpende handen zodat de N-VA bij elke verkiezing een massa verkozenen naar de diverse parlementen kon sturen. Ook de gemeenteraden worden meer en meer bevolkt door N-VA verkozenen.

Jef was ook redacteur bij de tijdschriften “Davidsfonds-Wilrijk” en “Christelijk en Vlaams” van Jos Mees. Vandaag doet hij de financiën bij de Vlaamse Volksbeweging (provincie Antwerpen) en van VOS, de Vlaamse Vredesbeweging, afdeling Edegem.

Cultuur is ook altijd een erg belangrijk segment geweest en blijft tot op vandaag ook die agenda geregeld “overspoelen”.

“Groeien gebeurt niet door aan de bladeren te trekken, maar door de wortels water te geven” blijft zijn motto.

Een modern lokaal bestuur moet de vinger aan de pols houden in de wijken, bij jongeren en senioren, bij de vele verenigingen die Edegem rijk is.  Daar wil Jef blijven aan meewerken.